167 г. Иван Вазов

Честваме рождението на Патриарха

На 9 юли се навършват 167 години от рождението на Иван Вазов – Патриарха на българската литература (1850-1921).

Няма спор, че с Вазовите произведения са закърмени поколения българи. Това е човекът, който чрез словата си е оказвал и продължава да оказва огромно влияние върху националната идентичност.

Благодарни сме на Дядо Вазов, че сред книжата му е намерен и ръкопис, споменаващ за зараждащия се интерес към футбола. Да би бил жив днес, той би активно сътрудничил на Българските Светци.

Аз съм сотонче и силна
воля мене е калила.
Все таз: грозна или стилна –
всяка точка ми е мила.

Аз съм сотонче. Обичам
блузки бели и червени,
сотонче да се наричам
правна норма е за мене.

Аз съм сотонче – безкрайно
със Светците се гордея.
Всичко от Сейнт Мерис, байно,
любя, тача и милея.

Аз съм сотонче и расна
с Пелегриновото племе:
грандоманите ще фрасна
без най-малко да ми дреме.

Вашият коментар

