Конфигурацията за вторник

Най-сетне движение!

Информацията е неофициална (цитирана така и от Дейли еко), но според нея Върджил Ван Дайк е подал официална молба за трансфер. Най-сетне има движение по случая.

Крайно интересно е, че местният вестник тълкува информацията като непотвърдена, но пък цитира пълното заявление, отправено от защитника. Интересно – към кого е отправено това заявление и по какъв канал? Най-вероятно такова е разпратено чрез мейл до редакцията, защото профилът на Ван Дайк в Туитър не съдържа нищо подобно. Нищо няма и на профила му в Инстаграм (даните са към полунощ на 7 срещу 8 август).

Ето и най-важното от изявлението на ВВД, което Дейли еко цитира в цялост:

Със съжаление мога да потвърдя, че днес подадох молба за напускане на ФК Саутхямптън.

За жалост, смятам, че нямам друга алтернатива, след като бях уведомен за клубната позиция да наложи дисциплинарна санкция срещу мен, изразяваща се в глоба от 2 седмични възнаграждения.

Ще обжалвам това, което чувствам, че е несправедлива мярка срещу мен и е невъзможност на клуба да следва дисциплинарния правилник.

През изтеклите 6 месеца проведох многобройни дискусии с представители на борда, бившия мениджър Клод Пюел и новия мениджър Маурицио Пелегрино, за да ги информирам за желанието си да напусна клуба и да потърся ново предизвикателство.

Аз съм изключително амбициозен и желая да реализирам максималния си потенциал по време на много кратката кариера на един професионален футболист. Искам отново да играя европейски футбол и да се боря за големи отличия. Заради това бих желал Саутхямптън да вземат под внимание интереса към мен от страна на топ клубовете, ако такъв все още съществува.

Позицията на клуба, че не съм за продан, ме разочарова. Обезпокоен съм, че запитванията от различни топ клубове са били трайно отхвърляни.

Времето, което прекарах контузен и без възможност за игра, постави няколко въпроса в перспектива. Това ме накара да разбера колко важно е за мен да посрещна големите шансове, ако такива се появят.

Постоянно съм изразявал нагласата си пред висшето ръководство на Саутхямптън, вярвайки, че това са частни и лични разговори. За съжаление, тези разговори редовно са се озовавали в медиите.

Бих искал също да изясня, че никога не съм отказвал да тренирам [за Саутхямптън]. Мога да потвърдя, че бях запитан за своето психическо състояние. Заради всички посочени по-горе причини аз бях откровен и честен в твърдението си, че не се чувствам достатъчно подготвен психически предвид обстоятелствата.

След посочения разговор с мениджъра той обясни, че желае единствено играчи, които са 100% посветени на Саутхямптън, и ми каза, че следователно трябва да тренирам извън първия тим.

Като горд професионалист аз съм обиден от спекулациите, че самият аз съм отказал да тренирам [с отбора], и чувствам за важно да подчертая истинската версия за събитията.

Много се надявах да запазя добрите отношения, на които винаги съм се наслаждавал с всеки в клуба, особено с феновете. За съжаление обаче предвид всичко станало тези отношения бяха силно накърнени.

Бих искал да изясня, че не изпитвам нищо друго освен благодарност към всеки в Саутхямптън за предоставената ми възможност да играя във Висшата лига.

Въпреки това, за мен е време да направя нова крачка. Надявам се да работя с клуба, за да намерим най-доброто решение, удовлетворяващо всички засегнати страни.

***
Това е заявлението на Ван Дайк, според Дейли еко.

Че то е пълно с откровени манипулации, е пределно ясно. На тях няма нужда да се спираме. Достатъчно е единствено да цитираме какво написа журналиста от БиБиСи Адам Блакмор в своя Туитър профил:
Скъпи Върджил, всеки има право да опита да спечели повече пари и да бъде амбициозен. Но да се държиш, все едно някой от ФК Саутхямптън – клуба или феновете – са те тласнали към тази пътека, е тъжно. Колкото до думите, че Саутхямптън са пускали информация в медиите? Ъъъъ, Ливърпул? Що за жалка история.

Пределно ясното е, че ситуацията вече е коренно различна. Професионален футболист е подал молба за трансфер. Това изцяло променя нещата и навярно ще склони борда да продаде холандеца. Ван Дайк най-сетне се реши да се откаже от евентуалните бонуси, които трябваше да получи при „нормален“ трансфер (т.е. без официална молба от него). Друг е въпросът дали ВВД сам вярва в написаното в това изявление, което сис сигурност е било подтогвено от неговите агенти от Васерман груп.

С настоящото изявление бордът е с развързани ръце да продаде ВВД на първия клуб, който предложи удовлетворителна сума.

За феновете НАЙ-ВАЖНОТО от изявлението на ВВД е фактът, че бордът на Светците действително и последователно е отстоявал своята позиция да не продава своите звезди. Сагата с Ван Дайк, която при всички случаи стигна до просташки низини, трябва да лиши от аргументи тези, които твърдят че ръководството на Саутхямптън търси продажби и лесно лично облагодетелстване.

Въпреки неприятното стечение на събитията, феновете могат да останат с гордо вдигната глава, защото и бордът, и треньорският екип са се отнесли последователно и съобразно клубните интереси през целия период на трансферни спекулации около ВВД.

Иначе в лагера на защитника нямаше нужда да съчиняват фалшиви аргументи и изсмукани от пръстите доводи, които да служат за претекст на молбата за трансфер.

Ван Дайк твърди, че някой бил предполагал, че той отказвал да тренира с отбора. Нищо подобно не съм чел в пресата – нито веднъж! Всички цитираха случая по обратния начин: сам Пелегрино потвърди, че е извадил ВВД от състава, защото последният е заявил, че не бил психически подготвен да се отдаде на отбора.

Ван Дайк няма друг изход, освен да се почувства обиден и т.н., че уж бил професионалист, пък отказвал да тренира с отбора… По същество, агентите на ВВД измислят абсолютно несъстоятелна верига от събития, която представят като аргумент за трансфера на играча.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ: В момента ситуацията изглежда крайно неблагоприятно, но клубът може да бъде поздравен за поддържане на твърдата си линия докрай. При това отношението към ВВД е било откровено и коректно – това ВВД в крайна сметка не отрича, а потвърждава.


ИНАЧЕ Харисън Рийд дебютира в официален мач на Норич за старта на Чемпиъншип. Канарчетата направиха 1-1 с Фулъм като гости, а Рийд има всички основания да се наложи в трудното първенство. 19-годишният вратар Хари Луис започна шотландския Чемпиъншип с победа и суха врата (Дънди Юнайтед победиха с 1-0 Инвърнес). Райън Зийгър и Олуфела Оломола също стартираха за своите МК Донс (Лига Едно) и Йоувил (Лига Две). Всички тези момчета могат да се завърнат в състава догодина с полезен опит, поради което си струва да им хвърляме по едно око.

Вторникът започва с надежди за обявяването на трансфера на полузащитника Марио Лемина от Ювентус.

Предсоят ни пет дни на усилена подготовка на мъжкия състав за Суонси. Предвид развръзката с Ван Дайк, решението холандецът да бъде изведен от състава изглежда най-правилно. Отборът трябва да не се повлияе особено от шума в медиите. Въпросът остава кой ще партнира на Мая Йошида в центъра на отбраната? Сотон!!!

Вашият коментар

